Det huvudsakliga målet med artikelmarknadsföring är att få kvalificerad trafik till en webbplats, blogg eller e-handelsplats. För att generera vinst från artikelmarknadsföring är det viktigt att välja nyckelord och titlar som är riktade till din målgrupp. Med hjälp av modellen pay per click får du bara betalt när en besökare på webbplatsen klickar på din annons.
Du kan lära dig mer om den här modellen här. När du har fastställt målgruppen och nyckelorden kan du ta fram ett produktionsschema.
En välskriven artikel kan öka SEO-poängen för din webbplats. Den kan öka länkarna till din webbplats eftersom sökmotorerna föredrar kvalitetslänkar. Och med så många fördelar är det nästan säkert att dina artiklar kommer att generera nya kunder till ditt företag. När du väl har innehållet finns det många sätt att marknadsföra det. Här är några tips för att göra artikelmarknadsföring till en framgång. Du kan skicka in dina artiklar till artikelkataloger för att öka din räckvidd. Använd katalogerna för att hitta populära bloggar som tillgodoser din marknadsnisch och som har ett utmärkt rykte när det gäller gästinlägg.
Artikelmarknadsföring bidrar också till att öka webbplatstrafiken och försäljningen genom att locka fler besökare online. Populära artiklar skapar ett positivt rykte för en författare och/eller ett företag, vilket skapar en lojal publik. Artikelmarknadsföring bidrar också till att öka sidrankningen i sökmotorerna. Ju fler besökare på din webbplats, desto mer sannolikt är det att de köper dina produkter. Och om dina artiklar är skrivna av experter är det mer sannolikt att de får en hög ranking i sökmotorerna.
Strategi för artikelmarknadsföring – hur man skriver artiklar för SEO-succé
En artikel är ett kraftfullt sätt att fånga upp potentiella kunder som letar efter din produkt, tjänst eller information. Oavsett om de söker information om ett ämne, ditt produktnamn eller en nyckelordsfras kan din artikel fånga dem. Om du följer de rätta stegen för att skriva och skicka in artiklar kommer din webbplats att få fler besökare och mer försäljning. Om du är nybörjare på artikelmarknadsföring kan dessa tips hjälpa dig att komma igång. Läs vidare för att upptäcka hur du skriver artiklar för SEO-succé!
När du skriver artiklar ska du tänka på hur din målgrupp kommer att läsa dem. Tonen i dina artiklar ska vara konsekvent och välorganiserad. Inkludera alla relevanta ämnen, tagga dem och se till att de matchar ditt övergripande varumärke. Om du kan, inkludera kreativa inslag som grafer, videor och bilder. Visuella element fångar uppmärksamhet och väcker intresse. Du kommer att bli förvånad över hur många som kommer att läsa dina artiklar om du använder visuella element! Använd dem för att visa upp dina produkter och tjänster!
En viktig del av artikelskrivandet är att ta reda på vad människor vill veta om en viss produkt eller tjänst. Det kan du göra genom att prata med ditt produktteam eller intervjua kunder. En välskriven artikel kan hjälpa dig att befästa din position som tankeledare och överglänsa dina konkurrenter. Här är några tips för att komma igång:
Artiklar om marknadsföring online
När det gäller marknadsföring på nätet finns det ingen brist på artiklar att läsa. Om du är ny i branschen kan du få grunderna från andra företagare genom att läsa artiklar om onlinemarknadsföring. Du kan använda dessa för att skriva blogginlägg eller inlägg i sociala medier, eller till och med kombinera några till en e-bok. Det finns många fördelar med att göra detta själv, och du sparar tid och pengar från att anlita en affärscoach. Men om du precis har börjat med marknadsföring på nätet vill du läsa artiklar som hjälper dig att göra dig ett namn för dig själv.
- Du kan hitta användbara artiklar om alla typer av digital marknadsföring på WMT:s blogg om digital marknadsföring.
- Från webbplatsdesign till konverteringsoptimering, den här bloggen täcker alla områden inom digital marknadsföring, inklusive innehållsmarknadsföring och användarupplevelse.
- Du kan läsa de senaste nyheterna och informationen om alla företag på webben och hitta nya sätt att marknadsföra ditt företag. Onlinemarknadsföring är konsten och vetenskapen att sälja via internet.
- Framgångsrika marknadsförare på nätet har beprövade strategier som fungerar.
- De använder mycket forskning och analys för att utveckla en framgångsrik marknadsföringskampanj på nätet.
Du kan också publicera dina artiklar i stora facktidskrifter. Digital Marketing Quarterly, till exempel, är en inflytelserik tidskrift som erbjuder ett 100-sidigt nummer som ägnas åt digital marknadsföring. Förutom att tidskriften är expertgranskad har den innehåll som är relevant för digital marknadsföringspraxis och intellektuellt rigoröst. Många av artiklarna innehåller också fallstudier av ledande digitala marknadsförare. Med andra ord är artiklar om marknadsföring online en viktig del av ett företags övergripande strategi.
Hur man gör social marknadsföring effektiv
För att göra social marknadsföring effektiv är det viktigt att förstå kostnaderna och fördelarna med det beteende som du vill att människor ska ändra. Kostnaderna kan vara monetära eller immateriella, inklusive tid, ansträngning och potentiell risk. Om kostnaderna överstiger fördelarna kommer det upplevda värdet av erbjudandet att vara lågt och det är osannolikt att människor kommer att anta beteendet.
Omvänt, om fördelarna uppfattas som stora kan beteendet vara lättare att anta. Bob-kampanjen visar till exempel att en nyckelknippa av icke utbytbara mynt var en mycket framgångsrik social marknadsföringskampanj.
För att social marknadsföring ska vara effektiv måste budskapet vara övertygande och minnesvärt. Detta kräver noggrann planering och forskning. Huvudmålet med en kampanj för social marknadsföring är att ändra beteende.
Ett marknadsföringsteam gör forskning och undersöker människor för att avgöra vad som bäst motiverar dem att vidta åtgärder. Symboliska bilder som havssköldpaddan eller den rökiga björnen som användes under andra världskriget kan vara effektiva för att få till stånd en förändring. Symboliska bilder kan också göra social marknadsföring effektiv.
Social marknadsföring kräver olika tekniker, men en av de vanligaste metoderna är fokusgrupper. Med fokusgrupper som exempel använder denna metod öppna frågor för att få insikt i en grupps motiv och attityder. Fokusgrupper hjälper till att identifiera de faktorer som påverkar de åtgärder som människor vidtar. Genom att fokusera på dessa faktorer är social marknadsföring effektiv när det gäller att påverka förändringar, både för individer och befolkningar. Med hjälp av en fokusgrupp kan marknadsförare testa sina strategier för social marknadsföring med hjälp av sina målgrupper. Hitta mer information